Sağır Kedilerin Diğer Kediler ile İletisimi Nasıl Oluyor?

2. kedi sahiplenmeye karar verdiniz. Evdeki kediniz ya da 2. sahipleneceğiniz kedi "sağır". Akıllarda soru işaretleri. Acaba anlaşabilecekler mi? Bakımlarında farklılık olacak mı? Dengeyi kurabilecek miyim gibi gibi.. 

Korkulacak bir şey olmadığını zamanla göreceksiniz. 

Kendi tecrübelerimden örnekleyerek anlatacak olursam 5 senedir sağır bir kedi ile birlikte yaşıyorum. Çoğu zaman çevrede yardıma muhtaç yavru kedi(ler) gördüğümde eve gelip bakımlarını yapıp yedirir içirir sonra bulduğum bölgeye -güvenli ortam ise- bırakırım.

Tabi Asuman kendisini güvercin sandığı için eve gelen her yavru kediye aşırı tepki gösterir korkar saçma triplere girerdi. Uzaktan bakar bakar tıslayarak korkutacağını düşünürdü ki çoğu zaman yavrular sallamazlardı bile Asuman'ı. 

Yine bir gün eve kediyle döndüm ama bu sefer kedi yavru değil 5-6 aylık bi kedi. Gene tabi bir gerilmeler oldu Asuman'da. Artık alıştığımız için durumu idare edebiliyoruz :) 

Logar'ın biz de kalacağı kesinleştikten sonra aslında önerildiği gibi zamanla birbirlerine alışmalarını sağlama olayını biz yapmadık. Yapsak da fark eder miydi bilmiyorum çünkü ben malımı biliyorum (Asumanı :P ) 

Logar ilk başlarda sakin sakin Asuman'a çok elleşmeden kendi halinde takılıyordu. Yavaş yavaş bizimkini yoklamaya başladı işte yanına gitmeler, o uyurken yalamaya çalışmalar, miyavlayıp kur yapmalar falan. Asuman'da Logar'ın sesini duymadığı için ve ne yapmaya çalıştığını anlayamadığından tıslayıp kaçardı. Kavga boyutu olmadı hiç. Diyorum ya korkak biraz bizim büyük oğlan :) 

1. Ayı aştıktan sonra Logar'da eve iyice alıştı. İçindeki manyak ortaya çıktı. Asuman'ı delirtmek için neler mi yapmadı ; 
- Uyurken üzerine atlamaya çalışmalar ya da yerinden kaldırıp oraya yatma (sanki kendi yatağı yok gibi)
-Asuman tuvalete girdiğinde onu orda darlamalar 
-Durduk yere kovalamaya başlaması falan 

Ama Logar öyle bir kedi ki evde Asuman'ın "abi" olduğunu kabul ediyor ama bi yandan da haylaz kardeşliğini elden bırakmıyor. Zamanla kendini alıştırdı. Baktı sesi ile iletişim kuramıyor bu sefer önüne gidip zararsız olduğunu göstermek için yatmaya başladı. Oyuncağını yemeğini gelip paylaşmaya başladı. Asuman'da daha az tıslamaya biraz daha "tamam hadi azcık kovalamaca oynayalım ama senden hala tiskiniyorum" moduna girdi. 

Hatta geçen hafta Logar evden kaçtı bahçede takıldı bi süre eve sokamadık. Geldi sonra ama.
 İlk günler Asuman'dan beklenmedik bi tepki ile karşılaştık. Yalnız kaldım diye gece ağlamaya başladı. Geldiğinde bi süre peşinde gezindi sonra gene cool tavırlarına geri döndü şapşal oğlum benim. 

Bir sonraki yazımda "Ergenliğe Giren Çılgın Kedilerin Evden Kaçma Serüvenini" anlatacağım 

Patili Günler  =^.^=

Yorumlar

  1. İyi günler. Bir soru sormak istiyorum. Eve yeni bir kedi sahiplendim ve kedi sağır. Evdeki kedimle oyun oynuyorlar ancak oyun oynarken evdeki kedim sağır olan kediyi ısırınca sağır olan kedi çok yüksek sesle kavgalarda çıkarılan hırlama sesini ( tüy kabartma kaburlaşma gibi şeyler yok ) çıkarıyor. Gerçekten kedi o an acı mı çekiyor yoksa sağır olmasının anormal tepki vermesinde etkisi var mıdır

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar