Sağır Bir Kediyle Yaşamak

Sağır kedi...
İlk duyduğumuzda bi gözümüz korkmuyor değil. Nasıl bakacağım? tehlikeli mi? diğer kedilerden farklı olacak mı? gibi bir çok soru ile kafamız allak bullak oluyor. Ancak korkmaya hiç gerek yok. Diğer kedilerden hiçbir eksiği olmadan hatta fazlasıyla hayatlarımıza renk katıyorlar.


İlk sahiplendiğim kedim Asuman sağır bi kediydi ve bunu bilerek isteyerek sahiplendik. Hem ilk kez eve kedi getirmişiz hem de işitme engelli bir kedi !  Normalden daha fazla sorumluluğumuzun olacağını düşündük. ,Ancak öyle olmadı. Bazı ufak tefek şeyler dışında.. 

Daha 1.5 aylık falan ev büyük evde kayboluyordu salak. Aklım çıkıyordu. Sese tepki vermiyor çağırsan boş bir şeylerle dikkatini çekmeye çalışsan boş. Evin her yerini arar tarar bulurduk.Bazen bulamazdık kendi çıkardı. Zamanla nerelere saklandığını belirledikten sonra biraz daha rahat etmeye başladık. 

Bakışlarla iletişim.. 
Evet sağır bir kediyi eğitmek duyan bir kediyi eğitmekten biraz daha zorlu bir süreç ancak nasıl anlaşacağınızı çözdükten sonra birbirinizle iletişiminiz daha net olabiliyor. 
Yapmamasını istediğiniz bir şey için sağır olan kediye bağırmak yersizdir. Onun yerine bakışlarınızla ya da farklı yöntemlerle onu vazgeçirmeye çalışmalısınız. 

Asuman fazla piremses bir çocuk olduğu için kumu biraz kirli olsun avazı çıktığı kadar kumun yanında bağırmaya başlar kum poşetini patileyerek ses çıkarır falan. Bunları kendi tecrübeleriyle öğrendi çünkü her böyle yaptığında yanına gelip sorunun ne olduğunu anlayıp kumunu temizledim gözü önünde.

Tabi bazen kedi derdini bi şekilde anlatmaya çalışsa da anında çözüm bulamayabiliyoruz. Böyle durumlarda Asuman ya gider lavabonun içine oturur gene bağırır bağırır baktı gelen giden yok oraya işer. 
Bi de kirli sepeti boş ise onun içine işer. Sağ olsun o iki yer dışında başka yere işemedi daha. 

Böyle yaptığı durumlarda onu götürüp "bak ne yapmışsın" diye ona koklatmaya çalışıyorum tabi ki hoşuna gitmiyor ve kaçıyor. Ama gene de o kuma gidip yapmayı reddediyor ve oralara işiyor. 
O yüzden kumu temiz tutmak önemli. ^^ 

Onun dışında dışarıda yapabilecek gibi değiller maalesef. Tehlikeyi fark etmeleri vakit alabiliyor. 

Bir sonraki yazımda sağır bir kedinin başka kedilerle iletişimini ele alacağım ^^ 

Görüşmek üzere Patili günler  =^.^=





Yorumlar

  1. Benim de 4 aydır baktığım 5 aylık bir kedim var sağır ankara kedisi. 2-3 aydır geceleri baaoooo diye avazı çıktığı kadar bağırmaya başladı. Yanıma alsam dışarı çıkmak istiyor, dışarı koysam içeri girmek istiyor. En son çareyi ona bir oda vermekte bulurum sandım ama hala bağırıyor, ne yapabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı durumdan muzdaribiz. Her sabah 6 da sanki alarm kurulmuş gibi uyanıp koridora gidip bağırıyor. Kızgınlık mı dedim değil..depresyon değil.. sanirim cani sıkılıyor kalkip oynayalim diye yapiyorlar. Acaba 2. bir kedi sahiplenmek care olur mu diyorum. Bunun dışında sağırlığı hic bir farklilik yaratmadi asiri seviyorum😍

      Sil
  2. Merhabalar,
    blogunuz sağır çocuk sahipleri için umut verici. Keşke deneyimlerinizi daha fazla paylaşsanız... 3 aylık bir beyazım var, çok zıpır biri. Onu anlamak uğruna girmediğim site, izlemediğim video kalmadı. Davranışları nelerdir, neleri severler, iletişim kurmayı kolaylaştıran şeyler nelerdir, işaret dili nasıl kurarım, istemediğim ir şeyi yapmasını nasıl engellerim vs. tarzında sorularım var. Bunları cevapladığınız detaylı bir yazı çocuğumu anlamamda bana çok yardımcı olur. Canlarınızla keyifli vakitler diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar