Kedi - Köpek beslenen ev gerçekten kötü kokar mı?

Evcil hayvan sahipleri olarak en çok karşılaştığımız sorulardan biridir bu " ay canım koku yapmıyor mu bu hayvan? "

Bunun aslında oldukça net bir cevabı var.  Pis, özensiz bakılan her şey koku yapar. Buna bitki de dahildir. Çocuk da.

Annem de ben de obsesif temizlik hastasıyız. Ama bu muhtaç bir canlıyı bu yüzden reddedicez demek değildi. Nitekim de etmedik. 

Sadece günlük temizlik rutinimize kum temizliği ve biraz daha elektrik süpürgesi eklenmiş oldu. 

Şimdi gelelim koku oluşmaması ve etrafa çok fazla kum yayılmaması için yapabileceklerinize... 

Öncelikle kum kabının kapalı olması baya işinize yarayacak. Hem kumun ve kokunun etrafa çok dağılmaması için hem de kedinin daha rahat hissedebilmesi için önemli. 

Kum kabının önüne kum tutucu bir paspas koyabilirsiniz. İçinde biriken kumları daha sonrasında temizlemek daha kolay. Kapı önü paspası benzerleri yerine elekli (delikli) olanları tavsiye ederim. 

Kumun bulunduğu odada otomatik oda spreyi bulundurabilirsiniz. Fresh kokular ya da hayvanlar için üretilmiş spreyleri deneyebilirsiniz. 

Kokulu ya da kokusuz kum olayı kedinizin hassasiyetine göre değişebilecek bi konu. Bazı kedilerde astım olabiliyor ve ince taneli kokulu kumlar yüzünden nefes tıkanması yaşayabiliyorlar bunu göz önüne alarak seçim yapın.


Onun haricinde kedinin çişinin ya da kakasının kokmasının en ama en büyük etkeni yediği mamadan kaynaklanıyor. Onlar hakkında da ayrıca bir yazı yazacağım. 

Gelelim önerilere.

Kedi tuvaleti olarak ben Imac Ginger Kapalı Kedi Tuvaletini kullanıyorum. İki boyutu var 1'den fazla kediniz varsa büyük olanı daha verimli gibi kum kullanımı açısından.
İndirim dönemlerinde HepsiBurada'da diğer sitelere oranla daha uygun olabiliyor.


Kum olarak bir çok marka denedim. Genel olarak  memnun kaldıklarım;

Ever clean , en iyi kedi kumu diyebilirim. Gerek tozutmaması ve koku hapsetmesi olarak aşırı başarılı. Baya baya ama fiyat olarak da ortalama kedi kumlarından oldukça yüksek şu an ki fiyatı 10 lt olanı 100 küsür.

Sürekli kullanım için değil de misafiriniz gelecektir, ya da 4-5 gün evde olmayacaksınız ve kumu temizleyemecekseniz böyle durumlarda kullanımı mantıklı olabilir. He diyosanız ben çok zenginim sürekli olarak kullanabilirsiniz. 😛

Reflex kedi kumu, ever clean'e en yakın uygun muadil diyebilirim. Sürekli olarak kullanılabilir. Bazen tozutma yapabiliyor ama diğer markalara göre oranı daha düşük.

lindo cat,  uygun fiyatlı bir ürün. ever clean ile karıştırıp kullanabilirsiniz. Ama koku hapsetme özelliği aşırı iyi değil. 

Van cat, gene uygun fiyatlı bir ürün 15 kg olanını uzun bir süre kullanmıştım. ama maalesef bunda da koku hapsetme özelliği aşırı iyi değil.

Ve bunlara ek olarak karbonat denemenizi tavsiye ederim.Çoğu koku giderici tozlarda aslında karbonat var. Ben denedim ve baya da işe yaradığını gördüm. Uygun fiyatlı kumlar alıp karbonatla birlikte kullanabilirsiniz. 


Köpeklerime evde bakmadığım için şuanlık onlar hakkında çok birşey yazamayacağım ancak ilerleyen zamanlarda bunu da tecrübe edersem burayı bir updatelerim ^^

Patili Günler =^.^=






Yorumlar

  1. ben mırmır kullanıyorum hem migroslarda satılıyor artık internetten isteme zorunluluğundan kurtuldum hem de her gün temizleyip haftada 1 de komple değiştirirseniz koku yapmıyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar