Kedi doğumu - Anne kediye öksüz kedi kabul ettirme -


Sibel'in ilk doğumunda ben yoktum. Başka birisi ilgilenmiş etmiş. 2. kere gebe kaldığında önceki doğum yaptığı yer kullanım için uygun değildi o yüzden evde ona yer hazırladım misafir yatak odasını onun rahat edebileceği gibi kumunu mamasını oyuncağını yavruların içinde duracağı koliyi her şeyi hazırlamıştım. 


Köpek doğumundan sonra biraz daha tecrübeli ilerliyordum. Elimin altında alt değiştime bezlerinden vardı aşırı kolaylık sağlıyorlar boşuna çarşaf vs kullanıp çamaşır çıkartmayın. Kolinin altına 2 tane seriyordum yan yana yetiyordu pislendikçe değişiyordum. 

Gelelim doğumun başladığı güne. Bir gün Sibel balkonda gene camın önüne gelmiş çılgın gibi pencereye vuruyor garip miyavlıyor ne oldu kızım diye açtık hemen bi baktık çok derin nefes alıyor dili dışarıya çıkmış Allah dedim Eray yetiş kız doğuruyor :) 

Hemen odaya aldım Sibel'i. Yatağı zaten hazırdı koyduktan 10 dk sonra doğurmaya başladı. Pamuk gibi ortalığı yıkmamıştı bir kere acı bağırıp inleyip hemen pat diye doğurdu. 1 saati bulmadan tüm yavruları doğurmuştu. 5 yavrusu oldu Sibel'in. Doğurur doğurmaz hemen yalayıp temizleyip sıradakine geçiyordu. Öncekinde 4 yavrusu olmuştu o yüzden gene 4 olur diyordum 5. sürpriz oldu :)


Sibel harika bi anne. Bir önceki doğumunda öksüz yavruları bile benimseyip emzirmişti. 

İlk 1 hafta her şey çok güzel gidiyordu ancak yavrulardan bir tanesinin göbeği haddinden fazla şişmişti. Çiş kaka yapamıyor mu acaba diye düşünüp ıslak pamukla ovalıyordum işe yaramıyordu. Bebe yağlı ılık suyun içine belden aşağısını sokup poposunu ovalıyordum dakikalarca baktım gene işe yaramıyor veterinere koştum çünkü çok ama çok şişmişti. 



Röntgenler çekildi lavmanlar yapıldı karnından sıvı alındı bir çok şey yaptılar o gece minik Haşmet'e. Ancak geceyi çıkartamadı maalesef dayanamadı. 11 gün yaşaması bile mucizeymiş doğum anormalisi vardı yani bağırsakları ile poposundaki kanal birbirine bağlı değildi. O yüzden de sindirme işlemi gerçekleşmiyordu. 

Yıkıcı oldu bizim için. Sibel yavrusunu alıp götürdüğümüzde uzun süre kapıda miyavladı çok endişelendi ve biz eve boş döndük. 

Her şeyde vardır bir hayır diyerekten aradan 3 gün geçti bana 3 tane annelerini araba ezmiş yavru geldi. Pofuduk pofuduktu hepsi. Sibel kabul eder diye hemencik ona getirdim. İlk başta garipsememesi için 2 yavruyu alıp yeni getirdiğim yavru ile bir arada tutup birbirlerine koku geçişi olmalarını sağladım. 

Sonra yavruları kutuya koydum Sibel ilk bi tısladı ama koklamaya da başladı. Bir yandan tıslıyor bir yandan yalıyordu yavruları deli. Çok uzun sürmedi yavrular da zaman nasıl acıkmışlarsa hemen saldırdılar memeye. 




Veterinerimiz bize bu dönemde yavrular anneyi çok sömürecekleri için immunesystem destekleyici bitkisel bir hap önerdi. Sabah akşam bir tane yutturuyordum. 

Emzirme süresi boyunca Royal Canin'in Mother and Kittens mamasını kullandım. 1 aylık 10 günlük olduktan sonra yavrulara yaş mama denettirdim. 1 paketi 2 kediye bölüyordum. Royal Canin gravy olanını kullandık. 1 hafta boyunca her akşam yaş mama yediler tabi bu süre zarfında emmeye devam ediyorlardı. 


Sonraki hafta kuru mamaya geçiş yaptım. Zaten küçük küçük taneli olduğu için zorluk çekmeden alıştılar hemencik.


Kuru mamaya geçtiğim hafta kum eğitimine başladık. Onun içinde kum kabının kapağını çıkarttım rahat girip çıkabilmeleri için alıp kuma koyup patileri ile kazmayı gösteriyordum. gün içerinde sık sık tekrarlıyordum kimisi iç güdüsel olarak direk kuma yapmaya başladı kimisi hala daha alt değiştirme pedlerine yapıyorlardı. Zamanla alıştı onlarda. 


1.5 aylık olduklarına hepsine yuva bulup sahiplendirdim. Bir tanesini Asuman'a kardeş olarak ailemin evine götürdüm. Logar kaçınca çok yalnız kalmıştı yavrum. 


Sibel bir daha gebe kalmaması için anında kısırlaştırdık onu. Ondan sonra da Sibel'e çok bağlandığımız için onu sahiplendik. 


Sibel'e bakıyorum bebekten farksız ama 2 kere doğum yaptı öncekilerden 2 yavrusu yenilerden 1 yavrusunu kaybetti ama hala tek derdi oyuncakları ile çıldırmak. Canını yerim be Sibel. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar